2018. ápr 30.

Ingeráció vol.3: Józsa Dávid amerikai futball játékos

írta: Zováthi Domokos
Ingeráció vol.3: Józsa Dávid amerikai futball játékos

Még nincs 24 éves, de már kétszeres magyar bajnok a fiatal sportoló, a következő szezontól pedig Finnországban fog profiskodni. Fiatal tehetségeket bemutató rovatunkban Józsa Dávid beszél arról, hogy miért fantasztikus ez a sport, emellett szóba kerültek a sérülések is.jozsa.jpg

- Miért ezt a sportot választottad?

- Számomra az amerikai futball volt a sportok sportja már kiskoromban is. 2004-ben szerettem bele az NFL-be,amikor pedig megtudtam,hogy itthon is űzhetem a sportot, el is dőlt a sorsom.

- Meg lehet hazánkban ebből élni, vagy dolgozol mellette?

- Néhány srác, főleg az amerikaiak, kapnak fizetést. Nekem egyelőre muszáj civilben is dolgoznom.

- Ez egy nagyon kemény sport, voltak sérüléseid?

- Csontom csak egyszer tört, és lekopogom, de a nagyon komoly sérüléseket is megúsztam. Néhány bokaszalag szakadas és egy részleges patella szakadás talált meg a közel tíz évem alatt.

- Az MTK stadionba nem jár sok néző, egyszer azonban majdnem tele volt: milyen érzés volt, hogy 4000 ember drukkolt a bajnoki döntőben?

- Felejthetetlen élmény volt. Azt gondolom, meghatározó momentum a karrieremben.

- Hogyan jött a finnországi szerződés? Mesélnél az aláírásról?

- Tavaly pont az első meccsek egyikén sérültem meg. Ugyan a szezon végére rendbe jöttem, de elgondolkoztam, mennyi időm lehet még a sportban. Régi vágyam volt külföldön játszani, így megcsináltam a highlight filmem, pár héttel később pedig megegyeztünk az Indiansszel.

- Ennyivel jobb a finn másodosztály a magyar elsőnél?

- Nem feltétlenül jobb, legalábbis ennyivel biztosan nem, de sokkal több pénz van benne. Így egyszerűbb a focira koncentrálni.

- Vannak még külföldön játszó pályatársaid?

- Igen, szerencsére jelenleg is több magyar játékos is játszik külföldön. Krizsai Botond például évek óta Németországaban légióskodik, de említhetném korábbi csapattársamat, Csulik Tamást, aki idén Finnországban próbál szerencsét.

- Mit gondolsz, fejlődőben van a hazai amerikai foci?

- Mindenképp. A fővárosban még kicsit nehezebb pályát szerezni a csapatoknak, de remélhetőleg a játék színvonala, a televíziós közvetítések és a növekvő állami támogatás előbb-utóbb minden problémát megoldanak.

- Hogyan győznél meg egy fiatalt, hogy válassza ezt a sportot?

- Mindenképp a sport agresszivitását, taktikusságát, férfias jellegét emelném ki. Az Egyesült Államokban egész más a helyzet, a gyerekek nemzeti sportként tekintenek erre, és nem kell különösebben nyüstölni őket, hogy 6-7 évesen elkezdjék a focit.

12963659_1187835257895696_5935775743273585747_n.jpg

Szólj hozzá

amerika igeneráció Igeneráció Józsa Dávid