2018. feb 01.

NTRJ - Király Viktor

írta: Zováthi Domokos
NTRJ - Király Viktor

Egy budapesti srác a new york-i kertvárosból

Villáminterjú az énekessel, akivel a Budapest Dal kapcsán beszélgettünk a fővárosról, és... igazából eme beszélgetésformátum műfaji sajátossága miatt, más egyéb végül nem került szóba. Azt azonban ezalatt a két perc alatt is lehetett érezni, hogy ez a szerény srác nem cserélné le kis hazánkat a Nagy Almára.

_mg_8664.jpg

- Nem itt nőttél fel, ha jól tudom. Hova kötődsz a legerősebben?

- Fura, hogy ezt mondom, de fővárosi gyereknek tartom magam.

- Miért fura?

- New York-ban születtem, de ez csak távolról néz ki fantasztikusan, ugyanis a kertvárosban nőttem fel, ahol nem volt nyüzsgés, mert baromi messze volt a belvárostól. Úgymond egy new york-i vidéki srác voltam, ezért mindig is nagyon kecsegtető volt bemenni a "sűrűjébe". Amíg az USA-ban éltünk, maximum hétvégente mentünk be.

- Akkor Budapest változás volt?

- Hogyne, amikor kétezerben ide költöztünk, akkor úgy éreztem, ez maga a mennyország. Annyira fővárosi gyerek akartam lenni, hogy ma már el sem tudnám képzelni, hogy máshol éljek.

- Gyorsan kialakult akkor a kötődés?

- Nagyon egyszerű a válasz: Itt kezdtem el igazán zenélni, bár volt egy garázszenekarom az Államokban, ahol doboltam, de az csak hobbi volt. Itt lettek sikereim, itt szereztem tapasztalatot, itt voltak az első szerelmeim, itt andalogtam a Duna parton. Itt lettem férfi. Kötődöm a városhoz.

- Mit lehet Budapestről még elmondani?

- Ez egy kicsit nehéz feladat nekem, mert nemrég már írtam egy dalt a városról, meg a lányokról, meg fogsz lepődni mi a címe: Budapest Girl. Dolgozom rajta, vannak ötleteim. Nem lesz könnyű, más lesz, mint az előbb említett szám. De kihozom magamból amit lehet, mert ennek a városnak meg kell adni a tiszteletet.

Aki imádja a fővárost,

és még zenei érzéke is van, azoknak mindenképpen jó hír, hogy Budapest Dal 2018 címmel írt ki pályázatot a Fővárosi Önkormányzat, keresve a főváros hangját és támogatva az olyan dalok megszületését, amelyek visszaadják a nagyváros hangulatát.

A dalok beérkezési határideje 2018. március 22. Az előválogatás után április 16-a és 26-a éjfél között a versenyben induló 14 dalra szavazni lehet a www.budapestdal.hu weboldalon.  A tizennégy előadó április 27-én, a Budapest Dal 2018 gálakoncerten a Thália színházban játszhatja majd el szerzeményeit, és ott dől el, hogy kié lesz Budapest dala 2018-ban. A Budapest Dal 2018 kiválasztottjának különdíja egymillió forint, valamint egy éven át övé a Budapest Dal 2018 cím. A pályaművek feltölthetők: www.budapestdal.hu oldalon, illetve a pályázat részleteiről, is itt olvashatnak, még részletesebben.

A Budapest Dal 2018 címmel meghirdetett pályázaton a szakmailag elismert, független szakértőkből álló zsűri és a közönség dönt majd az év Budapest Daláról, és a megmérettetést követően valamennyi szerzemény felkerül egy közös CD-re is. A pályázatban a dalok megírására vonatkozó kritériumrendszer kulcsponti eleme, hogy azok tartalma és üzenete, a fővároshoz kapcsolódó legyen. Független, az előadók által is felvállalt, repertoárjukba illeszkedő, nem csupán egyszeri szerzemények születése a cél. Olyan dalokat várnak a bírálók, amelyek a fővároshoz köthető pozitív érzések és emlékek slágerévé válhatnak.

 

 

Szólj hozzá

interjú énekes villáminterjú Budapest Király Viktor A Dal NTRJ Budapest Dal