2017. máj 10.

NTRJ - Csákvári Péter gasztró-, és minivilág fotós

írta: Zováthi Domokos
NTRJ - Csákvári Péter gasztró-, és minivilág fotós

Pizzásdobozon halott légy körül helyszínelők, pendrive-on szexelő irodai dolgozók, protestáns temetés egy fügén.

Csákvári Péter gasztrofotós Herm szigetén unatkozott, amikor is kipattant a fejéből a Tiny Wasteland ötlete, ami nagyot robbant, és körbeszaladt a világhálón a Bored Pandától kezdve a Sun magazinig.

csp2.jpg

Honnan jött a Tiny Wasteland ötlete?

Kicsit világgá akartam menni, még egyszer utoljára, így esett a választásom a roppant izgalmas, 30 lakost számláló Herm szigetére (a francia és angol partok közt - a szerk.). Nem mondom, hogy nagyon pörgős volt ott az élet, így egyszer, amikor egy modellbolt mellett sétáltam el, megláttam ezeket a kis figurákat, és beindult a fantáziám.

Akkor körülbelül unaloműzésnek, hobbinak indult?

Így van. Én 12 éve kezdtem el fotózással foglalkozni, mellette éttermekben szakácsként dolgoztam. A két szakma egy idő után "összeért", és 2013 közepén lecseréltem a szakácskodást az étel-, és az étterem fotózásra, ami Men & Tál név alatt fut. Szóval a mikrofotózáshoz megvolt emiatt minden eszközöm, így már csak a képzeletem szabhatott volna gátat a dolognak.

Aztán egyszer csak mindenféle külföldi oldalak elkezdték lehozni ezeket a képeket. Meglepődtél?

Hát nagyon(Itt más szó hangzott el, de tekintettel vagyunk kiskorú olvasóinkra - a szerk.). Egyrészt, azon, hogy így felkapták, másrészt pedig azon, hogy milyen faszán sikerültek a képek(nevet). Most már nem csak a figurákkal szórakozom, hanem igyekszem az épületeket és a környezetet is magam felépíteni is. Vettem makettes könyvet, meg minden.

Itt van ez a kép:

csp1.jpg

Elmesélnéd, hogy zajlott ennek a elképzelésnek a megalkotása?

Hogyne. Vadásztam egy kisebb legyet. Egy kék habzsákkal becsomagolt rádiós vaku világította a hátteret egy tárgy sátorban. Az alap egy pizzás doboz volt. A háttérben olyan pattogtatós fólia van, mögötte meg egy lámpa piros ledje, felülről pedig egy spot lámpa világít. A figurák blutek ragasztón állnak. És az ott művér, mielőtt megijednétek.

Mit tervezel a továbbiakban a Tiny Wastelannddel?

Szeretnék egy kiállítást és egy könyvet is készíteni, bár őszintén, a fene sem gondolta volna akkor, hogy 3-4 képnél több ilyen képet fogok csinálni.

Egy mondatban hogyan foglalnád össze a koncepciót?

Hmmm. Miniatűr görbe tükör a társadalmunknak.

Csákvári Pétert és Tiny Wastelandet itt, a Tejössz blogot pedig itt találhatjátok meg Facebookon.

csp3.jpg

csp4.jpg

csp5.jpg

csp6.jpg

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

fotó interjú kiállítás fénykép NTRJ Tiny Wasteland Men&Tál csákvári péter